Pilihanraya Negeri Sarawak 2016

Tarikh 7 May 2016 adalah satu tarikh penting di Sarawak dimana pilihanraya negeri telah diadakan untuk memilih kerajaan yang akan memerintah selama 5 tahun.  Sebagai seorang rakyat yang telah berdaftar, saya tidak mempersiakan peluang untuk mengundi calon pilihan saya…..hahahaha….bunyi macam memilih calon pasangan pulak…..

Selalunya saya suka datang awal sebab nak menggelakkan barisan yang panjang tetapi memandangkan hari ini agak sibuk dengan kerja lain kat rumah, maka selepas makan tengahari barulah pergi mengundi.  Tetapi yang peliknya….que memang tak panjang langsung.  Hmmm…..agaknya orang malas nak turun mengundi atau mungkin cuaca terlalu panas…. petang sikit mungkin dia orang turun mengundi.

Pusat mengundi saya adalah di SK Gita, kat Petra Jaya.  Sebenarnya saya dah tidak tinggal kat kawasan ini lagi tetapi disebabkan kekangan masa, maka hasrat nak tukar tempat mengundi asyik ditunda….Walau apapun, kita turun juga untuk melaksanakan tanggungjawab.

Untuk mengetahui senarai penuh calon yang bertanding, boleh rujuk PRN11.  Kita tunggu keputusan daripada pihak SPR malam ini….All the best kepada yang bertanding dan semoga redha dengan apa jua keputusan……

Leave a Reply

